onsdag 31. august 2011

Kjøretur

I går ringte broren min og lurte på om jeg hadde noen planer for dagen. Og ja, det hadde jeg jo: jeg skulle øve og drive kontorarbeid. Slikt som ingen ser at en gjør, og som høres ut som en dårlig unnskyldning for å ikke hjelpe til når brødre vil at en skal gjøre en tjeneste.
Han var på hytta, og hadde planer om å legge inn bud på et småbruk den dagen. Et småbruk han aldri hadde sett, men som han håpte søstrene kunne ta en kikk på. Vi måtte bare ordne en bil, og kjøre noen timer. To timer ca. Eller tre, som det faktisk tok.

Vi rakk dit akkurat 4 minutter etter solnedgang. Eiendommen var svær, men vi rakk i alle fall å se at det ikke var et sumphøl overfyllt av mygg. Det var faktisk fint der. Men husene var kanskje ikke så mye å skryte av. Det var en grunn til at megleren sa døra stod åpen. Det var ingen lås.


Det andre huset stod faktisk, og det var noen som hadde hatt en skikkelig fest der inne. Jeg tror kanskje de hadde hatt det artig med å rive ned vegger mens de drakk alt det som hadde vært oppi tomflaskene. Men der vi gikk i totalt mørke, var vi enige om at huset ikke trenger å rives. Men broren vår bør kanskje ikke ha besøk av lange folk i framtida.

I hele dag har pappa lagt inn bud, og nå venter han bare på at eieren skal godkjenne summen. (Det er noen kilometer fra hytta til mobildekning, eller Mobilland som det kalles der, så også budrunden har Bror klart å deligere til andre i familien.)
Søstra mi og jeg er ikke nervøse i det hele tatt for om vi så feil. Vi er ikke akkurat professorer i å-se-på-om-grunnen-er-bra-nok-til-å-bygge-hus-på. Men men, det var magefølelsen vår han lurte på, så jeg får håpe den er verdt 740 000.
Vi skulle få et mål hver om han får kjøpt plassen. Så kanskje jeg eier et mål skog i Kragerø nå.


(Dagen avslutta forresten med en timers kjøring rundt om i Oslo for å finne parkeringsplass. God stemning. Til slutt parkerte jeg rett utafor trappa til en motorsykkelbutikk som akkurat var nedlagt, i følge søstra mi. Det viste seg i dag at det var den ikke. Får håpe den snille bileieren ikkr får skumle bikere på døra.)

3 kommentarer:

  1. jeg har alledere lagt litt planer for mitt mål. tenke det kunne være skikkelig fint med en liten sveitservilla med balkong og utsikt mot den lille innsjøen. hadde vært deilig med en liten brygge på vannet- hvor jeg kan tilbringe mine sene natterstimer over noen flasker med vin. når det gjelder din tomt: hva med å bruke den til festivalvirksomhet?? vi kan finne ut en ordning hvor du kan leie min strandlinje den perioden- mot at jeg får gratis festivalpass? bare en tanke:)

    SvarSlett
  2. mari, hvis du får tomt så vil jeg anlegge sveiservilla på den, det tror jeg er mye gøyere.

    SvarSlett
  3. Enn festival? Dere kan bo hos meg Seff!

    SvarSlett