lørdag 14. mai 2011

Vaskemaskin

Frk Figen prøver å overbevise meg at det tar veldig kort tid å skrive blogginnlegg. Jeg tror jo kanskje det har noe med at ho har lang erfaring å gjøre. Men nå skal jeg prøve å poste et innlegg på rekordtid.
Så klart samtidig som jeg ser på detektimen fra i går, spiser og leser nyheter på nett. (spise og se på at patologer skjærer i kropper er en veldig dårlig kombo. Så jeg må med jevne mellomrom dra det ene vinduet - hvor jeg skriver blogg - over vinduet med de ekle innvollene. Så allerede nå ser jeg at dette ikke kommer til å bli rekord.)

Jeg driver i kjøpe-vaskemaskin-bransjen for tida. Det er ikke så lett. Jeg har jo for det første ikke så mye penger, men kommer ikke til å ha mer penger seinere, når jeg skal betale strømmen den billige maskina mi bruker. Men jeg har i alle fall funnet ut at det er billigere å kjøpe ei vaskemaskin enn å kjøpe nytt undertøy hele tida. Nye klær tar jeg meg ikke råd til å handle inn, så klærne mine fra tidlig 2000-tall kommer godt med.
Jeg har skjønt at omdreininger per sekund er viktig å se på når en skal kjøpe maskin. Jeg velger å tro at det har noe med hvor tørre klærne blir etter sentrifugering. Poesiklubbvenninnene til min mor sier jeg MÅ opp i 1800 omdreininger. Men jeg har kanskje penger til 1400. De samme damene sa også at det ikke var så stor forskjell på 1200 og 1400. Så hvorfor det er 1500 kr forskjell på de to maskinene er jeg usikker på. Men jeg syns nå det vikitgste er at den ikke bråker. (Det burde kanskje være at den vasker klærne reine, men det tar jeg liksom som en selvfølgelse)
Jeg må jo få maskina opp i leiligheten min også. Noen tilbyr å bære den helt til døra. Snilt det altså. Men jeg tror jeg vil få litt problem med å bære den opp til fjerde helt sjøl. Også må jeg bli kvitt den som står her fra før. Da jeg kjøpte denne leiligheten fikk jeg nemlig en defekt vaskemaskin med på kjøpet. Det stod til og med i prospektet (eller partituret som jeg bruker å kalle det). Han forrige eieren kunne ikke skjønne hvorfor jeg ville at han skulle ta den vekk. Kanskje han har masse søppel stående i huset sitt sjøl.
Jeg hadde egentlig bestemt meg i går, og var i gang med å betale. Men så ble jeg usikker på om maskina i det hele tatt får plass under kjøkkenbenken. Nå skal jeg ta fram linjalen min (det ligner jo litt på en tommestokk), for i dag MÅ jeg kjøpe ei maskin. Jeg veit jeg kommer til å gjøre et bomkjøp. Så om noen har gode tips, er det bare å komme med dem!

Det tok ikke veldig kort tid å skrive dette innlegget. Jeg skreiv først om at uke 19 (ja, den vi er i nå) ligger an til å bli den hyggeligste uka så langt i år. Men så lurte jeg litt på om slik positiv prat ikke passer inn i en blogg. Hhm. Men det har altså vært det. En ekstremt bra uke. Og i dag får jeg først besøk av to nydelige cellister; vi skal drikke kvitvin og spise jordbær (og drive med regnskap....) og så får jeg besøk av mine barndomsvenninner og kjærestene deres. Så det ligger altså ikke an til å at uka skal ende dårlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar