tirsdag 7. desember 2010

Den egentlige grunnen

Vel, for å være ærlig: grunnen til at jeg lagde denne bloggen er ene og aleine JULEPOSTEN 2010. Familien har i over 20 år sendt ut en felles julepost, til utrolig masse folk. Og overraskende nok er det veldig mange som leser den.
Alle seks skal skrive hva vi har gjort i løpet av året. Jeg er hverken den morsomme, den mest kunstnerlige, eller poeten i familien. Det blir ordentlig kjedelig hvert år.
Da jeg var yngre starta jeg hvert år med at det hadde vært det beste året i mitt liv. De siste åra har jeg starta med: "Jeg kan vel egentlig skrive akkurat det samme som i fjor".

Det morsomste året var da jeg skreiv om at jeg hadde vært på demonstrasjon i Gøteborg, i parken hvor politiet skøyt en demonstrant. Da fikk vi noen bekymra meldinger (kan meldinger være bekymra forresten?) fra gamletanter som lurte på om jeg levde fortsatt. Eller så ville de ha siste sladder om terroristen i familien.

Det fineste var året jeg skreiv at jeg hadde kjæreste, og fikk noe hyggelige meldinger fra slektinger fra andre sida av familien. Bestemora mi hadde nok satt ut noen rykter om at jeg sikkert var lesbisk, sia jeg ikke hadde tatt med meg noen herremann hjem enda. Jeg veit ikke helt om slekta var letta eller skuffa.

Nå kommer jeg ikke på noenting å skrive.
Så det å skrive blogg virka som en veldig bra idé.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar