fredag 27. april 2012

Skipta i skrefi

I helga opplevde jeg noe nytt. Først ble jeg anklagd for korrurpsjon fra talerstolen, og så fikk jeg en ordentlig unnskyldning fra samme talerstol. Det var årsmøte i organisasjonen jeg er nestleder i. Jaja. (Si i fra når jeg blir så bitter at jeg alltid tror det verste om folk...)

Vel, etter ei sånn helg ble jeg litt groggy, og i dag har jeg desperat prøvd å bli frisk. Så nå er det en stille fredagskveld her med strikking og nett-tv på timeplanen. Jeg skal nemlig bli flink til å strikke - eller å strikke etter oppskrift. Jeg har skrytt på meg at jeg skal strikke babyklær. Buksa gikk fint, og nå er det kjole. Jenta som skal få klærne er ca 3 kg, så jeg tror kjolen jeg strikker passer perfekt om fire år.
Om dere legger godvilja til, kan dere se at det ligner: (her kommer et type facebookoppdateringsskrytebilde:)
(Jeg er ikke fargeblind, men det å strikke rosa kjole ble i meste laget.)
Bakerst i oppskriftsheftet er det ei ordliste med strikkeoppskriftord på norsk, svensk, dans, islandsk og finsk. Ord som vrangbord og oppbrett er sikkert fint å vite på de nordiske språkene, i tilfelle jeg skal komme til å kjøpe oppskrifter i Finland. Men setninga "kile i skrittet" stussa jeg litt på. Jeg skjønner jeg ikke kan alt om strikking helt enda.

1 kommentar:

  1. :-D

    Nei, den setningen var litt drøy.. ;-D

    Imponert over strikkinga jeg!

    SvarSlett