tirsdag 16. august 2011

Kvalming

Da jeg fikk høre om at det var mange mange som var skutt på Utøya, satt jeg i middag med blant anna en tidligere politiker fra de blåes parti. Han prata kun om bombinga i Oslo, og var nok ganske så sikker på at det var noen helt andre enn en kristen, kvit mann som stod bak.
Jeg så bare for meg Utøya, og skytinga, og alle kjentsfolka som kanskje var på leier'n, og var så klart helt ute av meg. Da jeg sa at jeg syntes det var verst det som hadde skjedd der på øya, hvor unger var skutt ned - kom han med kommentaren: "Unger? hehe, en må da være seksten år for å være medlem, hehehe". Også fortsatte han å bagatellisere det at det var unge folk som var død. Jeg ble så dårlig, at jeg rett og slett måtte ut og spy.

Og nå leste jeg et intervju med samme mannen, og artikkelen avslutter slik:
"Selv reagerte han med forskrekkelse da han hørte om terrorangrepene.
– Jeg kjente meg fysisk kvalm, sier han."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar