mandag 12. desember 2011

Lys

Hadde tid til å gå på Oslo City i kveld. Og - ja, jeg visste at det var en feil ting å bruke tid på, jeg har jo vært på det stedet før. (Hvorfor begynner folk å stoppe rett etter rulletrappa med en gang jula nærmer seg?) Men det var rett og slett ingen andre steder (les butikker) som er åpent så seint.
Jeg skulle kjøpe
1) Lysestaker. (har plutselig fått stearinlys i gave, og har ikke funnet en bra måte å bruke dem på uten lysestake)
2) Julegaver.
3) Lyspærer til stålampa mi.

Jeg starter med det siste: jeg klarte å kjøpe rett lyspære, eller lysrør eller hvadetnå heter (Halogen Tube i følge embalasjen). Jeg er ganske så fornøyd nå, for det har ikke vært lys i den lampa på mange måneder. Så nå er det ikke bare telys og lampa ved komfyren som er eneste lyskilde i stua/kjøkkenet/arbeidsrommet lenger. (Glemte mac'en - som i grunn har vært et ganske så viktig lys, også "arbeidslampa" søstra mi tok med da vi pussa opp leiligheten. (den har lys ei lita stund, også synes det nesten ikke at den er på lenger))
Det skal egentlig være to forskjellige pærer i den stålampa. Men den andre bomma jeg på. Men én av to er ikke gæli. Kanskje jeg en gang får ei lampe som de nye pærene passer til også.


Julegaver ble det ikke noe av. Sjøl med Radioresepsjonen på øret kom jeg ikke i humør til å være lenge på det kjøpesentret.

Lysestaker finnes ikke lenger. Det er i alle fall min observasjon. Men stearinlys selger de fleste overalt.

Vel - nå er det i alle fall lyst her på Kampen.
Og: Julebrevet er ferdig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar